fredag 12 april 2013

Inspirationskälla



Idag måste jag bara få uttrycka min glädje, tacksamhet och stolthet över att jag har förmånen att få vara en av deltagarna i MentorBygg 2013.

Kom igårkväll hem från Göteborg efter vår andra gemensamma träff.
Träffarna är precis den inspirationskälla som behövs när vardagen lunkar på och ibland tenderar att bli lite tråkig.

Jag har förmånen att få...

...umgås och lära känna fantastiska tjejer i byggbranschen

...ta del av ett ledarskapsprogram med en helt otroligt inspirerande kvinna som håller i ytterst givande föreläsningar

...lyssna på inspirerande, kreativa männsikor som brinner för branschen i sig och för samhällsutveckling i stort

...givande samtal med min mentor om precis det jag vill, en gång varje månad

OCH sist men inte minst så får jag små micropauser från vardagen som så väl behövs för att man ska vara laddad och inspirerad igen.

En riktig egotrip, som varar ett helt år, som kursledaren för programmet sa vid uttagningsintervjun.

Jag är verkligen lyckligt lottad!

Trevlig helg!

Så här skriver Sveriges Byggindustrier själv om MentorBygg:
"Som ett led i arbetet för en attraktiv byggbransch startar Sveriges Byggindustrier ett nationellt mentorskapsprogram för kvinnor i medlemsföretagen – MentorBygg 2013.
Syftet med programmet är att bidra till medlemsföretagens och byggbranschens framtida chefsförsörjning och konkurrenskraft genom att ta tillvara på och utveckla kvinnor som en viktig rekryteringsbas. 

Byggbranschen måste kunna attrahera de bästa förmågorna, oavsett om de är kvinnor eller män. Idag finns det för få kvinnor, och det har branschen inte råd med. Därför driver vi MentorBygg 2013.
Målet är att öka andelen kvinnliga chefer i medlemsföretagen och i branschen. "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar