tisdag 9 april 2013

Eat, Pray and Love


Eat Pray and Love är en av de bästa filmer jag sett men det är också tre ord som väl beskriver Vård Av Livet.

Eat

Vacker, nyttig och god mat är en lisa för både kropp och själ. Jag njuter mest av min mat när den är färgglad, fräsch och upplagd i en djup pastatallrik. Helst sitter jag på trappan i solen och äter den med bara en gaffel. Måltiden får gärna avslutas med en kopp te och en chokladbit.

Pray

Min egen version av Pray är definitivt att utöva Yoga. Den närvaro, energi, styrka, smidighet och lugn som strömmar genom kroppen både under och efter yogan är en nästintill magisk upplevelse. Kalla den religös om du vill.

Love

Att tillåta mig, och ge mig tid, att känna kärlek och tacksamhet till alla de fina människor jag har omkring mig och till det jag får göra och uppleva varje dag resluterar i en positiv spiral med ännu mera kärlek. Kärlek som ger glädje, energi och värme. Och mer kärlek.

Svårare än så är det faktiskt inte.

Så nu uppmanar jag mig själv - och alla andra som vill - gå ut och skapa

Kärleken, lyckan & menningen med livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar